Årsresumé juli-december

 
En sommarkväll i juli tog vi med oss kusinerna och åt glass.
 
 
Någon dag efteråt glassätandet åkte jag, pappa och bästis till Gävle för Getaway rock festival, en av de allra bästa helgerna i mitt liv. Jag fick se Amon amarth, Raubtier och Saxon som var så jävla bra. Sov i samma säng i husvagn i 3 nätter min allra finaste vän och kära pappa dygnet runt, duschade inte och ingen brydde sig.
 
 
Senare i juli åkte vi upp till fjällen och bodde i stora, fina stugor, vandrade på dagen och åt gott på kvällen.
 
 
En riktigt varm dag i juli var det barnens dag.
 
 
Var i stugan med mormor, morfar, kusinerna, morbror, mamma och syster några nätter.
 
 
Sedan gick det över till augusti och jag åkte till Stockholm med roliga människor.
 
 
Stockholm. Några dagar efteråt den här bilden togs åkte jag till Rockstad: Falun och tittade på fler band som jag älskar, bland annat Engel och Sabaton.
 
 
När det blev sent i augusti började skolan. Vi samlades därför vårt fina lilla tjejgäng på fik efter skolan och pratade om det mesta mellan himmel och jord för att samla ork inför en ny termin.
 
 
Jag var på min första auktion och ropade in en lampa, virkat överkast och en silverbricka.
 
 
Sedan kom september och löven började falla. Jag tog många fina bilder på mina vänner, här är de glada som de är för det mesta.
 
 
En höstdag började jag med detta projekt. Tillslut blev jag klar när jag suttit en hel dag med att sätta dit nitar och mina fingrar gjorde så himla ont. Men det var så värt det, min favoritjacka
 
 
Tidigt i oktober åkte alla naturvetare från skolan till Kolmården för en studieresa, väldigt bra resa över en natt.
 
 
I oktober färgade jag sen håret till rött och bar militärjackan en endaste gång som jag förevigade med denna bild. Efter det blev det för kallt och jag saknar att kunna ha skinnjacka utan att frysa.
 
 
Plötsligt blev det november som var en grå och rätt jobbig månad. Förutom den här kvällen, natten och morgonen. Vi firade Vickans sjuttonårsdag och det var en av de ljusa stunderna i november månad bland allt plugg och gråhet.
 
 
Det gick plötsligt in i december som innebar luciafirande där min fina vän blev lucia och min andra precis lika fina kompis blev tärna och annat firande. Som att Kajsa fyllde 17 år och jul. Snart ska vi fira in det nya året också och med det vill jag säga att 2012 var ett bra år men att 2013 kan och ska bli lite bättre, fyllt med kärlek, vänskap, träning och framgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0