Våga stå upp för dig själv!

irisapfel
 
För någon vecka sedan ramlade jag över den här texten och den här kvinnan, Iris Apfel. Hon är en rätt gammal men glad stilikon på snart 90 år om jag själv räknat rätt. Författaren Elsa Bodin till texten skriver att Apfel tycker så här: "Iris menar att folk väljer en trendig klädstil över en personlig sådan för att de inte vet vilka de är. Eftersom stil handlar om att uttrycka vem man är måste man först definiera vem man är för själv. Kanske är det just därför Iris ålder har så stor betydelse i den roll hon spelar som stilikon idag. Hon har levt så pass länge att hon vet vem hon är. För henne handlar det inte längre om att finna sig själv genom sin klädstil. Det har hon redan gjort och nu använder hon istället kläderna för att uttrycka vem hon är.".
Iris anser också att mode handlar mer om mod än att följa säsongens trend. Mode är något där man kan uttrycka sig själv och visa andra vem man är. Och det här mina vänner tycker jag är så jäkla bra uttryckt av kloke 90-åringen som antagligen fått otroligt många blickar dragna till sig men fortfarande står upp för sig själv, just därför att hon vet vem hon är.
 
Det är precis så här mode borde vara - alla borde vara sig själva och välja kläder utefter vem man är istället för att följa andras trender för att "försvinna" i mängden. Så till er alla där ute som inte vågar - stå upp för dig själv och var stolt över det! Ta reda på vem du är och gå mot strömmen istället för att flyta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0