Angels are calling

 
Fina Alva ville ha receptet på bananmuffinsen jag lade ut tidigare och jag använde mig helt enkelt av Lindas recept.
 
Bananmuffins
2 mogna bananer
100 gram smör
2 dl socker
2 ägg
4 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl gräddfil eller filmjölk
 
 
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Blanda banan, margarin och socker till en pösig smet.
3. Vispa i äggen, ett i taget.
4. Rör i gräddfilen.
5. Blanda vetemjöl, bikarbonat, vaniljsocker och rör i smeten.
6. Fördela smeten i muffinsformar.
7. Grädda mitt i ugnen ca 10-12 minuter.
 
Lätt att göra och riktigt goda dessutom! Till fyllningen gjorde jag vanlig chokladmousse på Marabous mjölkchoklad och en chokladfrosting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0